مقالات آرشیو خبر ها
مهره های هجومی آلگری در حال هماهنگی هستند

مهره های هجومی آلگری در حال هماهنگی هستند

پائولو دیبالا و ماریو مانژوکیچ زوج حمله ای خواهند بود که یوونتوس را در سال 2016 به پیش می برند. به قلم لوکا چتا.

یوونتوس می دانست که مجبور به خرید خواهد شد."ما با کارلوس در ژانویه صحبت کردیم و کارلوس تمایلش را ابراز کرد که اگر شرایط به خوبی پیش رفت ، به آرژانتین برگردد." صحبت های آندره آ انیلی بعد از شکست در فینال لیگ قهرمانان برابر بارسلونا.جایگزین کردن او کارمشکلی بود. اما یووه بهترین خریدهای هجومی اش را همان اول انجام داد.پائولو دیبالا همان موقع کارهای انتقالش از پالرمو را انجام داده بود و در برلین مهمان تیم بود.ماریو مانژوکیچ هم قبل از پایان ماه جون به تیم اضافه شد.

با این همه در ماه سپتامبر خط حمله ی یوونتوس به نسبت 3 ماه قبل تغییر زیادی کرده بود.یووه توز و ماتری - پایان انتقال قرضی - را از دست داده بود.وقتی پنجره ی نقل و انتقالات بسته شد ، تنها آلوارو موراتا از فصل قبل در تیم مانده بود.آمدن سیمونه زازا به این معنی بود که فضای کمی به یورنته خواهد رسید و او یووه را به مقصد سویا ترک کرد.و علی رغم حضور در ترکیب ثابت دو بازی ابتدای قصل ، کینگزلی کومان به بایرن مونیخ پیوست.صحبت های بعد از این انتقال الگری نشان داد که او از این جا به جایی راضی نیست.با این مقدمات عجیب نبود که یووه در 6 بازی ابتدای فصلش تنها 6 گل به ثمر رسانده بود.

حالا یوونتوس با 7 پیروزی پیاپی بر شروع ضعیفش غلبه کرده و در حال بازگشت به جمع مدعیان است.و تازه حالا پازل هجومی الگری با مرکزیت دیبالا در حال جا افتادن است.این بازیکن 22 ساله با 10 گل در صدر جدول گلزنان این فصل یوونتوس است او هم اکنون محور خط حمله است.چند هفته طول کشید تا به محیط جدیدش عادت کند . البته آلگری هم نمی خواست که پیش از موعد مسئولیت زیادی روی دوش جواهر بگذارد.اما توانست گل های زیبا و مهمی را در این مدت به ثمر رساند.

او تا جایی که می تواند از کارلیتوس یاد گرفته است.او در ابتدای فصل در مصاحبه ای عنوان کرد :"تقریبا پست یک ترکوارتیستا را دارم.من بین خطوط بازی می کنم.حقیقت این است که من برای یک سال بازی های توز را بررسی کرده ام.من تمام بازی های فصل قبلش را دیده ام و وقتی در تیم ملی با هم تمرین می کنیم ، تلاش می کنم که تا جایی که می شود تک تک حرکاتش را کپی کنم."

بازیکن ارژانتینی بوونتوس در آخرین بازی سال 2015 مقابل کارپی گل نزد ، اما مانژوکیچ چرا.او غریزه ی درنده اش را ثابت کرد ، مانژو با تنها دو لمس توپ در محوطه ی جریمه ی حریف در نیمه ی اول دو گل به ثمر رساند.این گل مجموع گل های این فصل او را به عدد 9 رساند ، که شامل ۶ گل در 7 بازی اخیر می شود.این گل مهم بوده اند و 6 تا از آنها مستقیما روی نتیجه تاثیر داشته اند.از گل 3 امتیازی اش برابر سیتی گرفته تا گل های تساوی بخشش مقابل امپولی و کارپی.

اگر دیبالا تکنیک غریزی و حرکات توز را داشته باشد ، پس مانژوکیچ قرار است برندگی را به تیم اضافه کند.مربی سابق او در وولفسبورگ فلیکس ماگات یک بار گفته بود که "او به قدری امادگی بدنی دارد که می تواند 2 مسابقه ی پرفشار پشت سر هم را بدون اینکه حتی ک دقیقه متوقف شود بازی کند."این مسئله در کارهای دفاعی او نمود پیدا می کند ، به کمک مانژوکیچ که مدافعان حریف را به ستوه می اورد ، او و دیبالا روی هم نیمی از 28 گل این فصل یووه در سری آ‌ را به ثمر رسانده اند.آنها زوج انتخابی آلگری هستند و در 5 بازی اخیر از ابتدا به میدان رفته اند.انها خیلی هم مصمم نشان دادند و و گل می زنند و یا به هم پاس گل می دهند ، این ترکیب شروع به شکوفایی کرده است.

موراتا چه؟ گلهای دو بازی اول یوونتوس در بازی های این فصل لیگ قهرمانان او را با رکورد الساندرو دلپیرو به خاطر گلزنی در ۵ بازی اروپایی متوالی برابر کرد ، اما بعد از آن جایگاهش را از دست داد.او تا کریسمس تنها در 6 بازی لیگ و 5 بازی اروپا از ابتدا به میدان رفته است و از ماه اکتبر تا به حال گلی به ثمر نرسانده است.که شامل 23 بازی است.مهاجم 23 ساله ی بانوی پیر فاقد اعتماد به نفس شده و امیدوار است که با شروع سال جدید مثل سال قبل اعتماد به نفسش را بازیابی کند.

و بعد ، زازا هم هست.او قبلا برای اینکه بیشتر بازی کند ابراز تمایل کرده بود ، چون فقط 284 دقیقه در سری آ به میدان رفته بود.اما او دوست دارد که برای جایگاهش تلاش کند."ترجیح می دهم که بیشتر بازی کنم و بیشتر گل بزنم ، مشخص است، اما هرگز شکایت نکرده ام و حالا هم اینکار را نمی کنم.من از این لحظه لذت می برم و برای فرصت بعدی خودم را آماده می کنم." این صحبت های زازا بعد از گلزنی به پالرمو بود. او از فرصت بعدی اش استفاده کرد و در کوپا ایتالیا مقابل تورینو دو گل به ثمر رساند.با زدن 5 گل در تمامی رقابت ها ، سیمونه به الگری نشان داد که او گزینه ی قابل اعتماد و با اراده ای است.

اما از نام زوج فعلی یوونتوس نمی توان گذشت.فرصت هایی برای موراتا و زازا به دست خواهد امد چون یووه در 3 جبهه خواهد جنگید ، اما بعد از تحول خط حمله ی یووه در ماه آگوست ، حالا خریدهای بانوی پیر در حال درخششند.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نسیبه سرگزی
نسیبه سرگزی«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: